طی بازدید مشترک اعضای کمیسیون های عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه ایستگاه میدان امام حسین(ع) قطارشهری، پیشرفت فیزیکی آن مورد بررسی قرار گرفت.
طی بازدید مشترک اعضای کمیسیون های عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه ایستگاه میدان امام حسین(ع) قطارشهری، پیشرفت فیزیکی آن مورد بررسی قرار گرفت.
مهندس نقیب زاده رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا اجرای این پروژه را یکی از بزرگترین پروژه های قطارشهری دانست و گفت: در موقعیت میدان امام حسین شاهد اجرای یکی از بزرگترین پروژه های مربوط به قطارشهری هستیم که در محل تقاطع خط 1 و 2 قطارشهری است و ایستگاه های مربوط به این دو خط در این موقعیت واقعند و با توجه به قرارگیری عبور این دو خط در ارتفاعات 20- و 30- متر این پروژه دارای اهمیت ویژه ای است.
وی بیان کرد: وجود کراس اوور مربوط به خط 1 در مجاورت این موقعیت که همزمان در حال اجراست اهمیت این پروژه را دو چندان کرده است و در کل چیزی حدود 7 پروژه همزمان در این موقعیت که مکمل یکدیگر می باشند در حال اجراست.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به تاثیرات ترافیکی محدوده کارگاهی این پروژه بر رفت و آمد اذعان داشت: اعضای شورا با دقت روند اجرای این پروژه را کنترل و تلاش می شود جهت رفع نواقص تاثیرگذار در کندی اجرای این پروژه پیگیری های لازم صورت پذیرد.
مهندس نقیب زاده ضمن اشاره به اولویت اجرای این پروژه گفت: تمامی سعی و تلاش و برنامه ریزیمان به گونه ای است که امکان بهره برداری از فاز 2 خط 1 تا انتهای سال 95 یا حداکثر اوایل سال 96 محقق شود.
این عضو شورا اظهار داشت: انتظار می رود مدیران دستگاه ها در جابجایی تاسیسات واقع در موقعیت اجرایی این پروژه و همچنین تامین تاسیسات مورد نیاز با سازمان قطارشهری همکاری لازم را داشته باشند چرا که تاخیر در اجرای این پروژه به دلیل عدم همکاری دستگاه های مربوطه باعث طولانی شدن مدت اجرای این پروژه خواهد شد که این امر مشکلات ترافیکی برای شهروندان را بدنبال خواهدداشت.
در ادامه این بازدید مهندس محمدیان رییس کمیسیون عمران با اظهار این مطلب که خوشبختانه به غیر از ویژگیهای خاص فنی ایستگاه خط 1 و 2 قطارشهری توان نیروهای بومی در این بین نقش بسزایی دارد که قابل تقدیر است گفت: با توجه به آغاز به کار این پروژه از خردادماه توسط سازمان عمران شهرداری امید است اواخر سال آینده بتوانیم آن را از مدار ترافیکی خارج و وارد چرخه عبور و مرور نماییم.
وی با اشاره به اینکه پس از اتمام سازه ای این ایستگاه اتصال کامل و امکان عبور برای خط 1 فراهم خواهد شد گفت: با اجرای عملیات عمرانی که در خط 2 شروع شده می توانیم در 4 یا 5 سال آینده شاهد به سرانجام رسیدن خط 2 که از ابتدای میانرود شروع و تا سعدی ادامه می یابد باشیم .