در آغاز دور چهارم شورا، بخش زیادی از فعالیت های اجرایی فاز 2 خط یک قطار شهری شیراز باقی مانده بود. موضوع خرید واگن ها نیز با مشکل مواجه شده بود. امروز پس از گذشت چهار سال، با پی گیری های متعدد کمیسیون و حمایت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فاز 2 خط یک قطار شهری، به بهره برداری رسیده و صبر و بردباری شهروندان به ثمر نشسته است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اعلام کرد
بهره برداری از فاز 2 خط یک قطار شهری؛ مهم ترین دستاورد کمیسیون حمل و نقل شورای چهارم
در آغاز دور چهارم شورا، بخش زیادی از فعالیت های اجرایی فاز 2 خط یک قطار شهری شیراز باقی مانده بود. موضوع خرید واگن ها نیز با مشکل مواجه شده بود. امروز پس از گذشت چهار سال، با پی گیری های متعدد کمیسیون و حمایت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فاز 2 خط یک قطار شهری، به بهره برداری رسیده و صبر و بردباری شهروندان به ثمر نشسته است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، تکمیل این فاز مترو را در کنار اقداماتی همچون توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شیراز، مهم ترین پی گیری و دستاورد این کمیسیون در دوره چهارم می داند و می گوید: طی چند سال اخیر، شروع عملیات اجرایی ایستگاه های میدان امام حسین، زند، ولی عصر و ایستگاه وکیل همچنین تکمیل ایستگاه های نیمه تمام دیگر از اقدامات مهم در زمینه حمل و نقل شهر شیراز بوده است که علی رغم مشکلات بسیار همچون عدم تخصیص اعتبارات دولتی، تأثیر تحریم ها و مشکلات ورود واگن به کشور با پی گیری های مکرر در این دوره به نتیجه رسید.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر، مهندس نقیب زاده نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را نیز موضوع قابل توجهی دانسته و اظهار می دارد: با توجه به نیاز شهر شیراز برای تقویت زیرساخت های حمل و نقلی و ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، طی چهار سال گذشته، با پی گیری های شورا، تعداد 285 دستگاه اتوبوس خریداری شده و به چرخه حمل و نقل شیراز وارد می شود که بر این اساس در حال حاضر بیش از هزار و صد دستگاه اتوبوس در شهر شیراز فعال می باشند. همچنین خرید 200 دستگاه اتوبوس دیگر نیز به تصویب رسیده و تا پایان سال اجرایی می شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای چهارم شهر شیراز با اشاره به آمار فوتی های عابرین پیاده خاطرنشان می سازد: متاسفانه تعداد فوتی های عابر پیاده در سوانح رانندگی شهری، در شیراز بالاتر از حد معمول است که در این راستا شورای شهر با بررسی این موضوع به صورت ویژه، دستور العمل افزایش ایمنی عابرین پیاده و احداث پل های مکانیزه در نقاط مختلف شهر به ویژه معابر حادثه خیز را تصویب کرده است. مهندس نقیب زاده همچنین ایمن سازی کمربندی جنوبی شیراز را از مسایل مهم شهری دانست که طی چهار سال اخیر علی رغم اختلاف نظرهای بسیار بین دستگاه های متولی، با ورود شورا به بحث، مرتفع شد. وی تشریح کرد: پس از رایزنی ها، بررسی های کارشناسانه و تصویب صحن شورا، مدیریت 18 کیلومتر از کمربندی جنوب شیراز که بر اساس طرح تفصیلی در محدوده قانونی شهر قرار گرفته و محل تردد ساکنان شهرک های اطراف است، به مجموعه شهرداری واگذار خواهد شد تا مسایل ایمنی آن طبق ضوابط و استانداردهای معابر شهری تعریف شود. وی این مصوبه را که در حال حاضر به تصویب شورای ترافیک استان نیز رسیده و در آستانه امضای تفاهم نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد،گامی مهم در راستای تأمین امنیت شهروندان و کاهش حوادث رانندگی در محور مذکور دانست.