رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تکمیل خط یک مترو و در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی، خطوط اتوبوسرانی در جهت تغذیه خط مترو ساماندهی شده است به گونه ای که تعدادی از خطوط حذف و تعدادی اصلاح و پنج خط جدید نیز به شبکه ناوگان اتوبوسرانی اضافه شدند.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» در حاشیه جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: تزریق 185 دستگاه اتوبوس خریداری شده به ناوگان اتوبوسرانی نیز میتواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند که شهردار محترم شیراز در حال پیگیری جهت تامین اعتبار و تحویل آنها از کارخانه میباشد.
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، تقویت نقش نظارتی و مدیریتی شرکتهای خصوصی فعال در حوزهی حمل و نقل مسافر و اصلاح روند خصوصی سازی با محوریت شرکتمداری و کاهش تصدیگری سازمان در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.
قائدی گفت: نظر به اهمیت برنامه محوری در دستیابی به اهداف تعیین شده، این کمیسیون اقدام به بررسی برنامهی جامع عملیاتی سال 97 حوزه حمل و نقل و ترافیک بر مبنای بودجه شهرداری شیراز و طرح های بالادستی کردهاست.
وی همچنین از کنترل سه ماههی میزان پیشرفت برنامه های ارائه شده از سوی معاونت حمل و نقل توسط کمیسیون خبر داد.
نرخ پارکینگهای سطح شهر یکسان سازی می شود
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از یکسان سازی نرخ پارکینگهای سطح شهر خبر داد.
نواب قائدی در ادامه گفت: همهی پارکینگهای خصوصی و دولتی سطح شهر، تحت نظارت یکپارچه شهرداری قرار میگیرند.
وی افزود: به منظور جلوگیری از ورود وسایل نقلیه باربر سنگین به داخل شهر و ترافیک ناشی از آن، تصمیم به اجرای توقفگاه ماشینهای سنگین در محورهای ورودی شهر گرفته شد.
قائدی گفت: در راستای اجرای این طرح، سازمان حملو نقل بار اقدام به اختصاص زمین مناسب در ورودی جنوب شرق شیراز (پل فسا) کرده است.