مهندس علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: اجرای پروژه پل جمهوری اسلامی باید پیش از اینها آغاز می شد اما اجرای آن به تعویق افتاد. شهرداری شیراز طی برنامه زمانبندی مدون خود آن را به بهره برداری برساند.
مهندس اسکندری ادامه داد: احداث این پل موجب اتصال بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی می شود. بزرگراهی که به زودی افتتاح و مسیر دسترسی به آن با اجرای این پل مرتفع می شود.
وی افزود: کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از شهرداری می خواهد که جسارت اجرای پروژه های بزرگ عمرانی را در سطح شهر داشته باشد. نیاز امروز شیراز، اجرای زیرساخت های عمرانی است.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اجرای تقاطع قصرالدشت نیز باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و این مطالبه جدی شورای اسلامی شهر در دوره ششم است.
مهندس اسکندری ادامه داد: پروژه هایی که سبب تسریع در عبور و مرور شهری می شود باید طبق برنامه در دست تنظیم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و با همیاری شهرداری اجرا شود و در موعد مقرر به سرانجام برسد تا بتوانیم وضعیت ترافیک شیراز را از طریق اجرای تقاطعات غیر همسطح ساماندهی کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه اجرای این پروژه ها از محل پرداخت عوارض مردم است بنابراین باید پروژه ای اجرا شود که بیشترین فایده را برای مردم داشته باشد و در خور و شایسته شهروندان فهیم شیراز باشد.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به لزوم توجه به میزان کیفیت و زمان بندی اجرای پروژه ها افزود: سازمان عمران شهرداری به بلوغ فنی اجرای پروژه های بزرگ رسیده است اما توقع ما بیش از این است. در کنار اجرای پروژه ها، باید مباحث کیفیت اجرا و تزریق منابع مالی مدنظر قرار گیرد.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد که در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز شاهد کلنگ زنی و افتتاح پروژه هایی باشیم که برای این کلانشهر مفید باشد.
مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز در این آیین گفت: شیراز شهری طولی است که حدود ۷۰ کیلومتر اولین و آخرین محدوده شهری آن فاصله دارد. از این رو شریان های شرقی - غربی حجم بالایی از ترافیک را جا به جا می کنند و بسیار مهم هستند.
مهندس اصنافی ادامه داد: زمانی بلوار چمران و خیابان میرزای شیرازی در غرب و بلوار جمهوری اسلامی و هفت تنان در شرق نقش شریان غربی - شرقی را ایفا می کردند. تقاطعات پیامبر اعظم (ص)، دلگشا و مجموعه سرداران در این راستا احداث شد اما بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان بخشی از مسیر شرقی و غربی نواقصی دارد که عملا بخشی از نقش این شریان را کاهش داده است.
وی با بیان اینکه در این پروژه قطعاتی همچون نیایش تا منصورآباد مشکلات فنی و مالی داشت که با اتخاذ تدابیری طی یک ماه گذشته کار پروژه شروع شده و اجرای آن سرعت گرفته است، افزود: نقطه مهم پروژه اجرای پل جمهوری اسلامی بود. بدین منظور این پروژه در سه بخش ایمن سازی محور، عرشه ۳۰۰ متری پل جمهوری اسلامی، خروجی کوهسار به سمت جمهوری اسلامی (چپگرد) که با همکاری صدا و سیما آغاز می شود و اصلاح هندسی محور جهت بارگذاری محور سپهبد شهید سلیمانی در این پروژه انجام خواهد شد.
شهردار شیراز ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم افتتاح پل جمهوری اسلامی و چپگرد آن هم زمان با بازگشایی مسیر بزرگراه شهید سلیمانی باشد و یک محور ۱۸ کیلومتری که حاصل تلاش همکاران و شهرداران گذشته نیز بوده به سرانجام برسد و هدیه مناسبی به مردم شیراز باشد.
مهندس اصنافی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اجرای شریان ها و رینگ های مختلف انجام شده و در دهه فجر و ایام الله ۲۲ بهمن نیز شاهد کلنگ زنی و آغاز به کار چندین پروژه شهری خواهیم بود تا موضوع ترافیک شهر طی دو سال آتی ساماندهی شود.
شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: با تلاش نیروهای توانمند شهرداری و مجموعه هدایتگر شورای اسلامی شهر، سیاست های خوبی را در سطح کلانشهر شیراز تدوین و اجرا خواهیم کرد.
مهندس اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین کلنگ زنی پل جمهوری اسلامی گفت: این پروژه از مجموعه پروژه های شهرداری شیراز در قسمت شمالی شهر و در امتداد رینگ شمالی است. این رینگ از بزرگراه شهید سلیمانی و در امتداد آن پل شهدای جهاد و در قسمت شرقی به مسیر بلوار جمهوری اسلامی تا دروازه قرآن را شامل می شود.
مهندس صالحی اضافه کرد: پل جمهوری اسلامی موجب تسریع عبور و مرور در این بلوار، روان سازی ترافیکی ورودی و خروجی از بزرگراه شهید سلیمانی به بلوار جمهوری اسلامی و ایجاد دوربرگردان ایمن در این مسیر می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: این پروژه باید اجرا شود تا بتوانیم تقاطع جام جم (خروجی از تونل کوهسار به سمت جمهوری اسلامی) و چپگرد آن را اجرا کنیم و مسیر از شهرک های شمال غرب به سمت جمهوری اسلامی و دروازه قرآن به عنوان رینگ شمالی شهر را تکمیل کنیم.
وی در تشریح جزئیات پروژه گفت: این پل به طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۷ متر است، تلاش داریم طی مدت ۱۸ ماه آن را به بهره برداری برسانیم. با اجرای این پل ترافیک محدوده شمالی شهر تسریع می شود.
مهندس صالحی ادامه داد: همزمان با این پروژه، عملیات تعریض پل سلمان فارسی در جهت شمال به جنوب به طول ۱۴۰ متر و عرض ۱۱.۵ متر آغاز می شود و پیمانکار هر دو پروژه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز است.
براساس این گزارش عملیات اجرایی پل جمهوری اسلامی با هدف تکمیل رینگ ترافیکی شمال شیراز، ایجاد دسترسی ایمن به بزرگراه شهید سلیمانی، ایمن سازی و کاهش ترافیک عبوری شرق و غرب با اتصال بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی و افزایش ایمنی تردد و تسهیل عبور و مرور در بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی و عملیات اجرایی تعریض پل سلمان فارسی با هدف افزایش ظرفیت تردد خودروها روی پل رودخانه ای سلمان فارسی انجام می شود.
طول تعریض پل رودخانه ای سلمان فارسی ۱۴۰ متر، عرض تعریض ۱۱.۵ متر، سطح عرشه ۱۶۱۰ مترمربع و ۱۰ پایه با ۲۵۰۰ متر مکعب حجم بتن مصرفی و ۲۶۰۰ مترمکعب حجم عملیات خاکی است.
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۹:۱۷:۴۷
دیدگاه های شما
ناشناس (1400/10/30 - 08:28:48):
چرا دیدگاه ما را در سایت نگذاشتید..تمام ساختمان ها هم بنر زدند.با اون چه میکنید.....تا کی پنهان کاری..
ناشناس (1400/10/30 - 08:26:58):
چرا دیدگاه ما را در سایت نگذاشتید..تمام ساختمان ها هم بنر زدند..تا کی پنهان کاری
همشهری (1400/10/27 - 09:16:27):
تنها بلواری در شیراز است که اصبلا ترافیک نداشته وظرفیت عبور ترافیک های بالاتر از این را دارد.
از بین بردن حق مشرفیت و.....که در بحث صدور مجوز به حدود 50 آپارتمان کنار بلوار که حدود 600 تا 700 واحد خانوار می باشند
از بین رفتن محیط زیست وفضای سبز بلوار
با ایجاد این طرح همه کمربندی ها را به داخل شهر میکشانید آن هم با وضعیت کنونی دروازه قران وابوالکلام
تبعات اجتماعی طرح که باعث ناامنی و.....در زیر پل احداثی ایجاد خواهد شد.
گره ترافیکی بسیار بدی همین الان در ابوالکلام وخروجی دروازه قران است.
ومتاسفانه هر روز شاهد نارضایتی بیشتر اهالی وتجمع در بلوار هستیم که آن نهاد اهمیتی نمی دهد..وقطعا در اجرای طرح مشکل خواهید داشت
پیشنهادات
رفع دور برگردان نارون از طریق زیر گذر احداثی در تقاطع نارون بلوار جمهوری با توجه به پتانسیل بسیار مناسب جهت احداث زیر گذر مذکور که متاسفانه توسط شهرداری حتی بررسی هم نشده
.احداث چپگرد تونل شهید سلیمانی و راستگرد بلوار جمهوری به تونل شهید سلیمانی با ایجاد یک پخ ساده
ایجاد سرعت گیر با اقتباس از ورودی دروازه قران در بلوار متناسب با نظر کارشناسی پلیس راهور
برداشت وجابجا کردن بلوک های گذاشته شده توسط شهرداری در خیابان جهاد به که برای کمک به ترافیک نانوایی مجوز داده شده آقای شهردار (نانوایی ارم)متاسفانه فکری بهتر از این برای ترافیک تانوایی نکرده
حداقل یکبار با اکیپ کارشناسی در ارج ترافیک از روی پل عابر پیاده از بلوار بازدید و فکر راهکار سازنده باشید
علیرغم بسته شدن دولاین از بلوار حتی در ساعات اوج ترافیک هیچ اثری از گره ترافیکی در بلوار وجود ندارد....
ناشناس (1400/09/27 - 09:08:09):
اگه اینجا مردمی بودحتما نظرات مردم درج میشد.
خدامی (1400/09/25 - 19:43:24):
کاملا مخالفم بلائل زیر
1- بلوار جمهوری ازابتدا تاکنون بدون طرافیک بوده وهست
2 _ ادامه بزگراه شهید سلیمانی بجای اینکه دراین محدوه واردبلوارجمهوری بشه بهتر بود ازپشت صداوسیما وارد میشد
3_درحال حاضر محدوه پرترافیک ازمیدان ارم تامیدان جام جم میباشد انهم بدلیل توقف بیش از حدمشتریان نانوایی جام جم هست
4_ بستن ورودی خیابان جهاد بمیدان جام جم بجای رفع ترافیک معضلی است که علاوه بر این نقطه ،دور برگردان جمهوری درگیر کرده.
5_اجرای این قطعه پل مسکنی بیش نیست.
6_بجای حفظ زیباسازی ومعماری وحفظ منظره طبیعت زیبای کوهستان که جزء وظائف شهرسازان است اقدام بتخریب ان منمائید.
7_بار ترافیکی بیرون از شهر رابداخل شهر هدایت میکنید.
8_ گلوگاه دروازه قرآن که درحال حاضر کشش بارترافیکی موجودراندارد کاملا مسدود وخفه میکنید.
9_اسایش وآرامش ساکنین بلوارجمهوری راسلب منمائید وآنهارا دچار ضرر وزیانهای غیر ضرور مینمایید علی رغم اینکه مجوزساخت دارند
10_بار مالی سنگینی به شهر وشهروندان تحمیل مینمائیدکه ریال بریال انراتحت عنوان عواض ازآنها گرفته اید.
11_بنا براین این طرح غیر کارشناسانه وتوجیه فنی ندارد.
فقط ذینفعان آن راتوجیه کرده اند.ومتضررین دراین امر راهم بحساب نیاوردند که حداقل درجریان قرار گیرند.
امیداست که برای مردم کار کنندنه برای خودشان کار ایجادکنند.وسلام
عطاران (1400/09/24 - 20:59:20):
کاملا مخالفم .به دودلیل
اول اینکه بلوار عرض کمی دارد و احداث پل باعث میشه که سازه خیلی به ساختمانهای مسکونی نزدیک میشه
دوم آلودگی صوتی وهوا آسایش ساکنین بلوار را مختل میکنه...
پیشنهاد
بهتر که تونل زده بشه