امروز: یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲
شورای اسلامی شهر شیراز

شورای اسلامی شهر شیراز

تکمیل سامانه pms و شناسنامه دار کردن معابر برای هدفمند کردن نهضت آسفالت

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز .اعضای شورای شهر با حضور ۱۳نفر در اولین دستور. کار بیست و پنجمین جلسه علنی  طرح کمیسیون عمران شورا، درباره ارتقای کیفی آسفالت معابر سطح شهر بررسی شد شرح زیر به تصویب رسید.

 

 که طبق ماده واحده این مصوبه مقرر شد 

در راستای ارتقای کیفیت آسفالت و بهبود وضعیت روسازی معابر شهری، شهرداری شیراز مکلف است   از قیر استاندارد و با کیفیت برای تولید آسفالت استفاده نماید. همچنین یک آزمایشگاه ذیصلاح بصورت مقیم در کارخانه آسفالت شهرداری مستقر گردد. و  پس از اقدامات پژوهشی لازم و شناسایی افزودنی های دارای استاندارد و با کیفیت آسفالتی، در خیابان های اصلی و معابر شریانی جدیدالاحداث متناسب با شرایط پروژه از آسفالت پلیمری یا روسازی بتنی استفاده شود. 

براساس این مصوبه  شهرداری برنامه جامع برای افزایش طول عمر و ارتقای کیفیت آسفالت معابر حداکثر تا پایان سال جاری ارائه نماید و . با تکمیل سامانه PMS و شناسنامه دار کردن معابر شهری، بر اساس میزان خرابی سطوح آسفالتی نسبت به انجام عملیات مناسب با اولویت لکه گیری و تراش و ترمیم اقدام شود

# ایجاد مدیریت  آسفالت معابر  برای خروج از نظارت های سنتی 

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز درباره این دستور کار گفت:بخش عمده مشکلات  آسفالت معابر به زیر سازی قبل از اجرا آسفالت برمی گردد و اگر مراحل زیر سازی توجه نشود یا فصل کار آسفالت مدنظر قرار بگیرد آسفالت معابر بعد از مدتی  دچار تخریب می گردد.

 او با پیشنهاد مدیریت آسفالت به عنوان مدیریت رو سازی قبل از انجام عملیات آسفالت گفت:

مرجعی باید دنبال این کار باشد که  به لحاظ حقوقی پاسخگویی به تمام اقدامات مربوط به  زیرسازی و روسازی معابر  را داشته باشد .

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز  موضوع راه اندازی

واحد تضمین و کنترل کیفیت در تمام موضوعات مرتبط در ذیل حوزه عمران باید مورد توجه قرار بگیرد تا تنها شاهد بررسی  کیفیت ها بصورت سنتی نباشیم 

#بامدیریت  آسفالت معابر از هدر رفت  بیت المال جلوگیری شود 

 غلامعلی ترابی عضو شورای شهر شیراز درباره این دستور کار  با بیان  اینکه  اقدامات پژوهشی در خصوص  چگونگی  آسفالت معابر باید صورت بگیرد  گفت:

شهردار  باید با نگاه جامع به حوزه نهضت آسفالت معابر از  اتفاقات نهضت آسفالت در  سال ۹۹ که در برخی مناطق یک متر ضخامت آسفالت  بود جلوگیری نماید و .  ترمیم معابر آسفالت باید در مرحله آخر باشد .

 به اعتقاد رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ،شهرداری در بحث مدیریت آسفالت  باید نگاه جامع داشته باشد تا از هدر رفت منابع مالی جلوگیری شود

 ترابی با انتقاد اینکه پیمانکاران  در حوزه آسفالت معابر استاندارهای را رعایت نمی کنند  عنوان کرد:

شهرداری  باید در حوزه آسفالت معابر  مدیریت  آسفالت  را  بگونه ای مدنظر قرار دهد تا تمام الزامات معبر رعایت شود   تا بعد از ۲سال معابر آسفالت شده دچار تخریب شود که دیگر اسم این کار  مدیریت حیف و میل بیت المال است .

#

کیفیت و متراژ آسفالت معابر باید اولویت کار باشد

علی اکبر سلطانی سخنگویی شورای شهر شیراز نیز گفت:

در نظر گرفتن حجم آسفالت و متراژ آسفالت بدون کیفیت  اقدامات آسفالت معابر را تنها تبدیل به یک شعار می کند اتفاقی که در گذشته رخ داده است  به طوری که در  نهضت آسفالت  همچنان  برخی از معابر خاکی هستند 

#نظارت بر کیفیت آسفالت بر عهده مناطق شهرداری باشد 

 محمد فرخ زاده  عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه هرجا مشکل داریم معابر را آسفالت می کنیم  افزود:متاسفانه کیفیت آسفالت  معابر توسط دستگاه های خدمات رسان بسیار ضعیف است به طوری که بعد از مدتی با فرورفتگی مواجه میشوند موضوعی که می طلبد   نظارت بر کیفیت ترمیم آسفالت از وظایف مناطق شهری  تلقی شود

 

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۸:۴۱:۳۸

دیدگاه های شما