ماده واحده: بر اساس تبصره ماده 3 دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب و تعداد کمیسیونهای شوراهای اسلامی مصوب شورای عالی استانها (10/12/1385) مبنی بر ایجاد کمیسیونهای جدید مورد نیاز، کمسیون تلفیق و هماهنگی دستگاهها با شرح وظایف ذیل تشکیل می گردد: بند یک اصلاحی: 1-در راستای اجرای بند 32 ذیل ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن که اشعار می دارد: "واحدهاي شهرستاني كليه سازمانها و مؤسسات دولتي و مؤسسات عمومي غيردولتي كه در زمينه ارائه خدمات شهري وظايفي را به عهده دارند، موظفند برنامه سالانه خود در خصوص خدمات شهري را كه در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظيم شده به شورا ارائه نمايند، "مقرر گردید کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاهها به عنوان نماینده شورا، با عضویت تمامی روسای کمسیونها به شرح ذیل پیگیری موضوع مذکور را انجام دهد: الف-اخذ و بررسی موضوع ها، برنامه سالانه و گزارش های مرتبط با سازمان ها و نهادهای دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی (خارج از شهرداری). ب- رسیدگی و ارجاع درخواست های عمومی به مراجع ذیصلاح در خصوص مسائل و معضلات مربوط به سازمانها و مؤسسات دولتی و مؤسسات عمومی غیر دولتی (خارج از شهرداری). ج-برنامه ریزی برای تعامل بیشتر با سازمانها و نهادهای دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی (خارج از شهرداری) در جهت رفع مشکلات شهر و مردم 2-در راستای اجرای بندهای 3و5و6 ماده 2 شرح وظایف هیأت رئیسه شوراهای اسلامی مصوب شورای عالی استانها(10/12/1385) وظایف ذیل به این کمیسیون محول میگردد. بند 4 اصلاحی: الف- پیگیری و اتخاذ تصمیم در خصوص موضوعات مشترک بین کمیسیونهای شورا به تشخیص رئیس شورا بند5 اصلاحی: ب- هماهنگی و تطبیق بین کمیسیون های مختلف شورا در زمان تصویب برنامهها و بودجه شهرداری بند 6 الحاقی: ج- طراحی الگوها و روشهای کارآمد نظارتی به منظور آسیبشناسی، اصلاح و بهبود روشها و فرآیندهای برنامهریزی و اجرایی متناسب با جایگاه و نقش مدیریت شهری با اخذ نظر از کمیسیون مرتبط در شورا. بند 7 الحاقی: د- تشکیل کمیتههای موضوعی دائم یا موقت جهت پیگیری و انجام اقدامات نظارتی محسوس، نامحسوس، میدانی و اسنادی |