امروز: دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
شورای اسلامی شهر شیراز

شورای اسلامی شهر شیراز

پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر با عنوان جهش عمرانی حدود 55 درصد پروژه های هدف ۱۴۰۴ قراردارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تاکید بر این مطلب که در پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر با عنوان جهش عمرانی حدود 55 درصد پروژه های هدف ۱۴۰۴ قراردارد علی اکبر سلطانی ریس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در نشست خبری مشترک شورا و شهرداری با محوریت جهش عمرانی و کلنگ زنیو افتتاح 112 پروژه  به مناسبت دهه فجر گفت: کمیسیون عمران با چند رویکرد مهم و اصلی از جمله حل گره های ترافیکی با استفاده از ظرفیت طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که منتظر تایید وزارت کشور است دنبال می گردد هر چند که با تایید استانداری فارس ، پروژه های عمرانی با رویکرد ترافیکی در مسیر جهش عمرانی برای ایجاد تغییر و ابدانی مسیر در دستور کار قرار گرفته است او با بیان اینکه شهر شیراز به دلیل محصو بودن و دسترسی های نامناسب رینگی در محدوده مرکزی ترافیک باعث قفل شدن تردد ها می شود افزود: ایجاد رینگ های ترافیکی مناسب در حاشیه شهر شیراز یکی از راهکارهای برون رفت از این وضعیت است سلطانی با اشاره به پروژه بزرگراه سردار سلیمانی بعنوان یکی از رینگ های ترافیکی خاطر نشان کرد: این پروژه قریب به 12 سال بطول انجامیده است که با بهره برداری در سال آینده شاهد رفع ترافیک خواهیم بود همچنین پروژه 55 متری حافظ،بزرگراه امام خمینی و سایر رینگ های ترافیکی به سمت توزیع مناسب مباحث ترافیکی و رفع گره های ترافیکی حرکت می کنیم ریس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به افتتاح ساختمان آتش نشانی گویم بعنوان یکی از زیر ساخت ها گفت: با تصویب طرح جامع اطفای حریق شهر شیراز یک راهبرد اساسی در مجموعه عمرانی شهر شیراز بهمراه دارد تا بتواند در کنار خدمات آتش نشانی و ارتقایی سطح ایمنی امداد رسانی را به استاندار جهانی خود نزدیک کند. او با اشاره به راهبرد توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهر شیراز در تصمیم گیری های شورای شهر و کمیسیون عمران تصریح کرد: در سنوات مختلف به دلایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شاهد یک فاصله عمیق عمرانی و خدماتی بین مناطق مختلف شهر با مناطق مرکزی هستیم سرعت ، عدالت در خدمات و عملگرایی و مسله محوری سه رویکرد اصلی کمیسیون عمران شورا است که سلطانی به آن پرداخت و تصریح کرد:احداث تقاطع دوربرگردان نیایش و بهره برداری پنج ماه زودتر از برنامه زمابندی یکی از پروژه ها با این محور است او با اشاره به اینکه مترو شهر شیراز یکی از راهبردهای اساسی در موضوع رفع ترافیک است عنوان کرد: مترو در خط دو با تلاش شبانه روزی قرارگاه خاتم انبیا بعنوان پیمانکار پروژه پنج ماه از برنامه زمابندی جلوتر است و در دهه فجر فاز یک این خط به بهره برداری می رسد این در حالی است که خط دو مترو در شهر اصفهان از دو مسیر در حال احداث تونل است سلطانی با اشاره به افتتاح 10 کیلومتر مسیر در فاز یک خط دو مترو گفت: این فاز معادل یک خط کامل در برخی از کلان شهرها است که با افتتاح این خط مطالبه گری ما در وزرات کشور برای تهیه واگن بیشتر می شود ریس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک تاکید می کند با مدنظر قرار دادن رویکرد سرعت در پروژه های که دهه فجر کلنگ زنی می شود بخش عمده انها تا پایان سال مالی به بهره برداری خواهد رسید . سلطانی با اشاره به کلنگ زنی شعاری و نمایشی برخی از پروژه ها درسنوات قبل گفت: این رویکرد اشتباه باعث شده که پروژه ای بر زمین مانده در دوره های بعد با هزینه و زمان بیشتر تکمیل شود یا با نواقص تکمیل گردد که در تلاش هستیم با پرهیز این مسیر ، پروژه های خردی که در سطح مناطق کلنگ زمی شود تا پایان سال جاری1402 به نتیجه برسد او با اشاره به اینکه در تعریف پروژه های سال 1402 از ظرفیت یاوران شورا استفاده جدی خواهد شد گفت: مشارکت مردم قعطا گام موثر و مفیدی در آبادانی شهر شیراز است سلطانی همچنین از کلنگ زنی حداقل 2 ایستگاه های خط 3 مترو همزمان با نیمه شعبان خبر داد و گفت: اجرایی تونل خط 3 به دلیل شریانی بودن تونل خط مترو در کاهش ترافیک محدوده مرکزی در دستور کار ویژه کمیسیون قرار دارد که با اجرای خط 3 و تکمیل خط دو مترو در سال آینده شاهد بهبود کیفیت در ارایه خدمات حمل و نقل مسافر خواهیم بود . ریس کمیسیون عمران با بیان اینکه در بلوار رحمت با پنج پروژه شامل دو تقاطع و سه دور گردان غیر همسطح تمام گره ای تراغیکی بلوار رحمت را برطرف کنیم گفت: این پروژه ها مانند تقاطع دوبرگردان نیایش با برنامه زمابندی فشرده و در مدت زمان 24 ماهه مصوبه کمیسیون به سرانجام برسد سلطانی با اشاره به اجرای زیرگذر حضرتی و ایجاد دسترسی مناسب به بافت بدون آسیب به بافت پیرامون که تبدیل به یک مسله حاشیه ای در سنوات قبل شده بود گفت: با بررسی هفت مدل مختلف و جمع بندی با مجموعه مشاورین ترافیکی شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد و زیر گذر جنب حضرت مطهر امام رضا (ع) و سایر مسایل عمرانی و درنظر گرفتن نوع بافت ، در تلاش هستیم اجرای زیر گذر حضرتی در مدت 24 ماه اجرایی گردد او ادامه داد: با احداث زیر گذر حضرتی و پارکینگ هزار واحدی در دو طبقه دسترسی مناسب برای زایرین مذهبی و گردشگری و شهروندان فراهم گردد سلطانی همچنین از پایش مکانیزه و هوشمند آسفالت معابر شهر شیراز برای اولین بار خبر داد و گفت: باتوجه به هزینه بسیار بالای آسفالت در کلانشهرها، این پایش برای اولین بار در سطح شهر شیراز به شکل مکانیزه در خیابان اصلی و پس از آن در خیابان های فرعی اجرا می شود و دیگر شاهد روکش های مجدد و چند باره در برخی محلات و یا در مقابل معابر برخی منازل خاص نخواهیم بود و اجرای آسفالت با یک برنامه مدون در شهر شیراز انجام می شود. او همچنین از نهضت مناسب سازی معابر خبرداد و گفت: در سال اول قریب به 100 خیابان اصلی را حوزه مناسب سازی معابر در دستور کار قرار گرفته است و کمیته در شهرداری برای پیگیری مناسب سازی معابر در سایر دستگاه ها تشکیل شود همچنین 22 تقاطع اصلی و معابر در طرح اکرام پیاده مناسب سازی آنها در دستور کار است که بخشی در نیمه شعبان صورت می گیرد .

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۸:۵۶:۳۴

دیدگاه های شما